Sponsering

sponsorship_icon_b2

Sponsore er en vigtig del til hjælp både økonomisk og på markedsføringsplatformen. 
Taget udgangspunkt i sponsorering har Posterscope LIVE en stor del at sige da de er en virksomhed som vælger at sætte fokus på med brand activation, der handler om at aktivere produkter og brands, ikke bare gennem sponsorater og partnerskaber, men gennem alle former for intelligente og engagerende oplevelser – oplevelser, der efterlader et positivt aftryk hos modtageren, og som skaber unikt indhold til andre mediekanaler.
Posterscope LIVE vil derfor gå ind og hjælpe forskellige virksomheder med at få noget ud af deres sponsorat og for at opnå det optimale indenfor kommunikation, netværk og markedsføring. Ved Femina løbet 2015 var hovedsponsoratet, virksomheden”Lidl” hvor Posterscope LIVE hjalp Lidl med at få mest ud af deres hovedsponsorat.
Andre virksomheder som også står indefor at hjælpe sponsorater er Sponsor people, som præcis har det samme mål som Posterscope LIVE.
Sponsor People er et uafhængigt sponsorering agentur der opererer i Nordeuropa og Mellemøsten. De er rådgivere, der er klar til at guide kunder gennem alle faser af sponsoratets proces.
Det er en rigtig god ide at have sponsorere da de kan være med til f.eks at financiere et cykelhold til Tour De France. Ved hjælp af sponsorere kan man stifte et nyt cykel hold. Riis-Seier skal også få fat i sponsorere inden 2017 for at bygge et nyt koncept op og starte et nyt cykelhold. Mange sponsorere har også et bestemt mål for at være sponsorere for et cykelhold, Team rynkeby som er en stor del af tour de france, arbejder på at samle penge ind til børn der har kræft, og det gør de ved hjælp af sponsorater. I 2015 havde Team Rynkeby ikke færre end 5.500 sponsorer, som bidrog med enten penge eller naturalier til projektet. Det betød, at Team Rynkeby kunne donere mere end 48,1 mio. DKK til kampen mod børnekræft i Danmark, Sverige osv. Team rynkeby er drevet af frivillighed og for derved fornødenheder doneret som f.eks brændstof, mad og drikkevare.
Randers FC nyder også godt af sponsorater, som er med til at bidrage økonomisk støtte til holdet, og på den måde kan sponsorere også markedsføre sig selv. Randers FC har en bred vifte af sponsorkategorier, der toppes af de tre bærende regionale hovedsponsorer AutoC, Sparekassen Kronjylland og Verdo.

Anslag (1.935)

litteraturliste:

  1. http://apps.infomedia.dk/Ms3E/ShowArticle.aspxoutputFormat=Full&Duid=e5962e7d
  2. http://posterscopelive.com/
  3. http://www.sponsorpeople.com/about.html
  4. http://www.randersfc.dk/index.php?menu=38&side=sponsor
  5. http://www.team-rynkeby.dk/sponsor.aspx
  6. http://www.lidl.dk/da/femina-kvindeloeb-2016.htm
  7. http://sponsormedvilje.dk/tre-grunde-til-at-elske-sponsering/
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s